Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Tuszyn

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków

Komórka odpowiedzialna

Referat Dróg i Zieleni

bud. B, pok. 1 (parter)

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta w Tuszynie

bud. A, pok. 1

ul. Piotrkowska 2/4

95-080 Tuszyn

Kto może wystąpić z wnioskiem 

Osoba fizyczna lub jej pełnomocnik

Godziny przyjmowania petentów

poniedziałek  7:30 - 15:30

wtorek 7:30 - 17:00

środa 7:30 - 15:30

czwartek  7:30 - 15:30

piątek 7:30 - 14:00

Uwagi

Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach korzystania z wód. Eksploatujący oczyszczalnie jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. 

Opłaty

120 zł - w dniu złożenia zgłoszenia

*Zwolnione z opłaty skarbowej przydomowe oczyszczalnie ścieków realizowane w związku z zabudową mieszkaniową.

17zł - w przypadku dołączenia do wniosku pełnomocnika lub upoważnienia (jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, wówczas wnioskodawca zwolniony jest z opłaty)

*Termin wniesienia opłaty - najpóźniej w dniu składania zgłoszenia.

W przypadku podlegania zwolnieniu z opłat, należy dołączyć oświadczenie o wykonaniu instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków wyłącznie do celów zapewniających właściwe funkcjonowanie budynku mieszkalnego

Termin i sposób załatwienia sprawy

Sprawę uznaje się za załatwioną milcząco w sposób w całości uwzględniający żądanie strony, jeżeli w terminie miesiąca od dnia doręczenia żądania strony właściwemu organowi administracji publicznej albo innym terminie określonym w przepisie szczególnym organ ten nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji (milcząca zgoda)

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy występuje jedynie w sytuacji wniesienia sprzeciwu. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Tuszyna w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska

Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego 

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 

Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia

Wymagane wnioski i dokumenty

1) Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni 

2) Dokumentacja techniczna opisująca zasady funkcjonowania zainstalowanej oczyszczalni ( wraz z certyfikatami i aprobatami technicznymi)

3) Informacja potwierdzająca tytuł prawny do instalacji (kopia aktu notarialnego, umowa dzierżawy, umowa najmu)

4) Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (jeśli jest wymagana)

Informacje dodatkowe

Brak


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Marcin Skrzypczyk

Data wytworzenia:
28 gru 2021

Osoba dodająca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data publikacji:
28 gru 2021, godz. 11:04

Osoba aktualizująca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data aktualizacji:
19 wrz 2023, godz. 12:49