Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Tuszyn

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zaświadczenie o wysokości zaległości podatkowych zbywającego przedsiębiorstwo lub zorganizowaną część przedsiębiorstwa.

Komórka odpowiedzialna

Referat Podatków i Egzekucji

bud. A, pok. 21 ( I piętro)

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta w Tuszynie

bud. A, pok. 1

ul. Piotrkowska 2/4

95-080 Tuszyn

Kto może wystąpić z wnioskiem 

osoba fizyczna, osoba prawna, ubiegająca się o wydanie takiego zaświadczenia bedąca zbywającym przedsiębiorstwo lub zorganizowana część przedsiębiorstwa lub będąca jego nabywcą za zgodą zbywającego.

Godziny przyjmowania petentów

poniedziałek  7:30 - 15:30

wtorek 7:30 - 17:00

środa 7:30 - 15:30

czwartek  7:30 - 15:30

piątek 7:30 - 14:00

Uwagi

Brak

Opłaty

17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia*

17 zł - opłata skarbowa od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury)

*nie dotyczy przypadków wyłączonych lub zwolnionych na mocy ustawy o opłacie skarbowej

Termin i sposób załatwienia sprawy

Zaświadczenia te są wydawane na pisemny wniosek osoby uprawnionej ubiegającej o wydanie zaświadczenia, bez zbędnej zwłoki, w terminie do 7 dni od dnia złożenia wniosku organ podatkowy jest obowiązany wydać za świadczenie, jeśli chodzi o potwierdzenie faktów albo stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez ten organ ewidencji, rejestrów lub innych danych znajdujących się w jego posiadaniu. Organ podatkowy przed wydaniem zaświadczenia, może przeprowadzić w niezbędnym zakresie postępowanie wyjaśniające.

Tryb odwoławczy

W przypadku odmowy wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej w formie postanowienia osobie ubiegającej się o nie służy zażalenie, które składa się w terminie 7 dni od daty otrzymania odmowy do organu odwoławczego tj. do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za posrednictwem Burmistrza Miasta Tuszyna.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dział VIII A - Zaświadczenia)

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Wymagane wnioski i dokumenty

Osoba fizyczna:

1) wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości zaległości podatkowych

Wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL)

Jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub notarialnie poświadczony odpis pełnomocnictwa ogólnego lub pełnomocnictwa szczególnego udzielonego we właściwej formie i na właściwym formularzu.

2) dowód zapłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia i/lub przedłożonego dokumentu pełnomocnictwa (jeżeli obowiązek zapłaty opłaty skarbowej wynika z ustawy)

Osoba prawna:

1) wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości zaległości podatkowych

Wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (nazwę, adres siedziby, NIP, nr KRS)

Jeżeli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub notarialnie poświadczony odpis pełnomocnictwa ogolnego lub pełnomocnictwa szczególnego udzielonego we własciwej formie i na własciwym formularzu

2) dowód zapłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia i / lub przedłożonego dokumentu pełnomocnictwa ( jeśli obowiązek zapłaty opłaty skarbowej wynika z ustawy )

Informacje dodatkowe

Brak


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Jarosław Fister

Data wytworzenia:
28 gru 2021

Osoba dodająca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data publikacji:
28 gru 2021, godz. 11:26

Osoba aktualizująca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data aktualizacji:
19 lut 2024, godz. 14:46