Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Tuszyn

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zaświadczenie o stanie cywilnym

Komórka odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego w Tuszynie

bud. A, pok. 7 (parter)

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta w Tuszynie

bud. A, pok. 1

ul. Piotrkowska 2/4

95-080 Tuszyn

Kto może wystąpić z wnioskiem 

Osoba, której dotyczy zaświadczenie.

Godziny przyjmowania petentów

poniedziałek  7:30 - 15:30

wtorek 7:30 - 17:00

środa 7:30 - 15:30

czwartek  7:30 - 15:30

piątek 7:30 - 14:00

Uwagi

Nalezy zwrócić uwagę, że składając wniosek, składa Pani/Pan jednocześnie oświadczenie, że nie ma żadnych okoliczności, które mogą mieć wpływ na Pni/Pana stan cywilny, a nie zostały one zgłoszone do USC. Przykładem może być sytuacja, w której ślub odbył się za granicą, a potem fakt ten nie został zgłoszony w polskim USC. Należy pamiętać, że takie oświadczenie składane jest pod rygorem odpowiedzialności za złożenie fałszywego oświadczenia. Oświadczenie zawiera pouczenie o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Opłaty

38 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia

Opłatę skarbową można uiścić w kasie urzędu albo przelewem na odpowiednie konto urzędu.

Termin i sposób załatwienia sprawy

O ile to możliwe, kierownik USC wyda zaświadczenie od razu. Akt, na podstawie którego wyda ten dokument, musi być w rejestrze stanu cywlnego. Jeśli go tam nie ma, musi zostać do niego przeniesiony. Wtedy zaświadczenie dostanie Pani/Pan: 

- do 7 dni roboczych od złożenia wniosku (jeśli złoży Pani/Pan wniosek do USC, w którym jest akt stanu cywilnego w formie papierowej)

- do 10 dni roboczych od złożenia wniosku (jeśli złoży Pani/Pan wniosek do USC, w którym nie ma aktu stanu cywilnego w formie papierowej)

Zaświadczenie można:

- odebrać osobiście w USC, w którym złożono wniosek,

- dostać listownie,

- dostać w formie dokumentu elektronicznego.

Tryb odwoławczy

Jeśli kierownik USC odmówi wydania zaświadczenia o stanie cywilnym, dostanie Pani/Pan decyzję administracyjną. Wtedy ma Pani/Pan 14 dni, aby odwołać się od decyzji odmownej do wojewody, któremu podlega USC. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem kierownika USC, który wydał decyzję.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego

Wymagane wnioski i dokumenty

1) Wniosek o zaświadczenie o stanie cywilnym

2) Dokument tożsamości tj. dowód osobisty lub paszport (do okazania)

3) Dowód opłaty skarbowej 

Informacje dodatkowe

Szczegółowe informacje dot. sposobów załatwienia sprawy dostępne są pod linkiem 

https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-zaswiadczenie-o-stanie-cywilnym


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Grażyna Laciborowska

Data wytworzenia:
28 gru 2021

Osoba dodająca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data publikacji:
28 gru 2021, godz. 09:26

Osoba aktualizująca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data aktualizacji:
19 wrz 2023, godz. 09:09