Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Tuszyn

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości

Komórka odpowiedzialna

Referat Podatków i Egekucji

bud. A, pok. 22 (I piętro)

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta w Tuszynie

bud. A, pok. 1

ul. Piotrkowska 2/4

95-080 Tuszyn

Kto może wystąpić z wnioskiem 

osoba fizyczna, osoba prawna ubiegające się o wydanie zaświadczenia.

Godziny przyjmowania petentów

poniedziałek  7:30 - 15:30

wtorek 7:30 - 17:00

środa 7:30 - 15:30

czwartek  7:30 - 15:30

piątek 7:30 - 14:00

Uwagi

Brak

Opłaty

21 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia*

17 zł -opłata skarbowa od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury)

*nie dotyczy przypadków wyłączonych lub zwolnionych z mocy odpowiednich regulacji prawnych zawartych w Ustawie o opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia sprawy

Zaświadczenia są wydawane na pisemny wniosek osoby ubiegającej o wydanie zaświadczenia, bez zbędnej zwłoki, w terminie do 7 dni od dnia złożenia wniosku organ podatkowy jest obowiązany wydać za świadczenie, jeśli chodzi o potwierdzenie faktów albo stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez ten organ ewidencji, rejestrów lub innych danych znajdujących się w jego posiadaniu. Organ podatkowy przed wydaniem zaświadczenia, może przeprowadzić w niezbędnym zakresie postępowanie wyjaśniające.

Tryb odwoławczy

W przypadku odmowy wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej w formie postanowienia osobie ubiegającej się o nie służy zażalenie, które składa się w terminie 7 dni od daty otrzymania odmowy do organu odwoławczego tj. do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Burmistrza Miasta Tuszyna.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dział VIII A - Zaświadczenia)

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Wymagane wnioski i dokumenty

Osoba fizyczna:

1) wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu lub stwierdzające stan zaległości . Wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL)

Jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub notarialnie poświadczony odpis pełnomocnictwa ogólnego lub pełnomocnictwa szczególnego udzielonego we właściwej formie i na właściwym formularzu.

2) dowód zapłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia i/lub przedłożonego dokumentu pełnomocnictwa (jeżeli obowiązek zapłaty opłaty skarbowej wynika z ustawy)

Osoba prawna:

1) wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu lub stwierdzające stan zaległości. Wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (nazwę, adres siedziby, NIP, nr KRS)

Jeżeli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub notarialnie poświadczony odpis pełnomocnictwa oraz dowód zapłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia i / lub przedłożonego dokumentu pełnomocnictwa ( jeśli obowiązek zapłaty opłaty skarbowej wynika z ustawy )

Informacje dodatkowe

Brak


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Jarosław Fister

Data wytworzenia:
28 gru 2021

Osoba dodająca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data publikacji:
28 gru 2021, godz. 11:29

Osoba aktualizująca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data aktualizacji:
19 lut 2024, godz. 14:34