Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Tuszyn

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy obywateli polskich

Komórka odpowiedzialna

Samodzielne stanowisko ds. ewidencji ludności i wojskowych

bud. A, pok. 7 (parter)

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta w Tuszynie

bud. A, pok. 1

ul. Piotrkowska 2/4

95-080 Tuszyn

Kto może wystąpić z wnioskiem 

Może Pani/Pan zameldować się osobiście lub może to zrobić w Pani/Pana imieniu pełnomocnik. Swojego pełnomocnictwa może Pani/Pan mu udzielić wyłącznie na piśmie.

Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny sprawujący opiekę w miejscu wspólnego pobytu meldują osoby, które:

- nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat),

- mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat).

Godziny przyjmowania petentów

poniedziałek  7:30 - 15:30

wtorek 7:30 - 17:00

środa 7:30 - 15:30

czwartek  7:30 - 15:30

piątek 7:30 - 14:00

Opłaty

 

Termin i sposób załatwienia sprawy

Urzędnik zamelduje Panią/Pana od razu po otrzymaniu zgłoszenia.

Po zameldowaniu na pobyt stały urzędnik wyda Pani/Panu zaświadczenie o zameldowaniu. Jeśli melduje się Pani/pan na pobyt czasowy i chce Pani/Pan dostać zaświadczenie należy powiedzieć to urzędnikowi.

Jeśli urzędnik rozpocznie postępowanie administracyjne i Pani/Pana sprawa nie jest zbyt skomplikowana, dostanie Pani/Pan decyzję w ciągu miesiąca. W sprawach bardziej skomplikowanych musi Pani/Pan poczekać do 2 miesięcy.

Kiedy składane są dokumenty :

- najpóźniej w 30. dniu od przybycia do miejsca zamieszkania,

- jeśli mieszka Pani/Pan na stałe pod konkretnym adresem – należy zameldować się na pobyt stały,

 - jeśli mieszka Pani/Pan czasowo dłużej niż 3 miesiące pod konkretnym adresem – należy zameldować się tam na pobyt czasowy. Wtedy nadal można mieć meldunek w miejscu swojego pobytu stałego. 

Tryb odwoławczy

Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania budzą wątpliwość, o zameldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej. Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Łódzkiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego

Wymagane wnioski i dokumenty

Jeśli jest Pani/Pan właścicielem lub ma Pani/Pan inny tytuł prawny do mieszkania, w którym chce Pani/Pan się zameldować należy przynieść jeden z następujących dokumentów, który to potwierdzi np. : 

- umowa cywilnoprawna np. umowa najmu,

- odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej,

- decyzja administracyjna,

- orzeczenie sądu,

formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lub formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego” 

- dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport,

Jeśli NIE jest Pani/Pan właścicielem i nie ma Pani/Pan też innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chce Pani/Pan się zameldować należy przynieść:

 - dokument, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu,

 - formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lubformularz „Zgłoszenie pobytu czasowego”

- dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport.

Istneje możliwość kiedy będzie się Pani/Pan meldować na pobyt stały, jednocześnie wymeldować się z pobytu czasowego. Albo gdy będzie się Pani/Pan meldować się na pobyt czasowy, wymeldować się z pobytu stałego.

Na formularzu zgłoszenia pobytu musi się podpisać i potwierdzić pobyt właściciel lub inny podmiot, który ma tytuł prawny do mieszkania.

Właściciel nie wyraża zgody na pobyt w jego lokalu, ale potwierdza, że przebywa Pani/Pan pod konkretnym adresem. Jeśli nie podpisze odpowiedniego dokumentu, nadal może się Pani/Pan zameldować. Wtedy jednak gmina przeprowadzi postępowanie administracyjne i dopiero po nim wyda decyzję administracyjną o zameldowaniu lub o odmowie zameldowania.

 Jeżeli sprawa załatwiana jest przez pełnomocnika to musi on posiadać dokument tożsamości. 

Informacje dodatkowe

Szczegółowe informacje dostępne są pod linkiem https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-dluzszy-niz-3-miesiace


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anetta Malicka

Data wytworzenia:
28 gru 2021

Osoba dodająca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data publikacji:
28 gru 2021, godz. 10:55

Osoba aktualizująca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data aktualizacji:
19 wrz 2023, godz. 10:58