Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego
WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO
Komórka odpowiedzialna |
Samodzielne stanowisko ds. ewidencji ludności i wojskowych bud. A, pok. 7 (parter) |
Miejsce składania dokumentów |
Urząd Miasta w Tuszynie bud. A, pok. 1 ul. Piotrkowska 2/4 95-080 Tuszyn |
Kto może wystąpić z wnioskiem |
1) Każdy, kto jest zameldowany na pobyt stały i wyprowadza się z tego miejsca. 2) Pełnomocnik (na podstawie pełnomocnictwa sporządzonego wyłącznie na piśmie) 3) Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny wymeldowują z pobytu stałego osoby, które: - nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat), - mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat). |
Godziny przyjmowania petentów |
poniedziałek 7:30 - 15:30 wtorek 7:30 - 17:00 środa 7:30 - 15:30 czwartek 7:30 - 15:30 piątek 7:30 - 14:00 |
Opłaty |
Brak |
Termin i sposób załatwienia sprawy |
Najpóźniej w dniu, w którym wyprowadza się Pani/Pana z miejsca zameldowania na pobyt stały. Może Pani/Pan zrobić to podczas meldowania się w nowym miejscu pobytu stałego albo czasowego. Urzędnik zamelduje Panią/Pana w nowym miejscu i automatycznie wymelduje z poprzedniego. Ma Pani/Pan 2 możliwości. Może Pani/Pan się wymeldować w urzędzie gminy, na terenie której: - ma Pani/Pan meldunek na pobyt stały lub będzie Pani/Pan meldować się na pobyt stały lub czasowy – jeśli chce Pani/Pan wymeldować się z dotychczasowego miejsca pobytu jednocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu pobytu. Problem z wymeldowaniem : Może zdarzyć się, że osoba zameldowana w nieruchomości, której jest Pani/Pan właścicielem lub posiada Pani/Pan do niej inny tytuł prawny do lokalu, opuściła miejsce pobytu, jednak się nie wymeldowała. Co może Pani/Pan zrobić ? - Należy poinformować o tym na piśmie urząd gminy, na terenie którego położona jest nieruchomość. - Należy okazać w urzędzie dokument, który potwierdza Pani/Pana tytuł prawny do lokalu, np. wypis z księgi wieczystej, umowę cywilno-prawną, decyzję administracyjną lub orzeczenie sądu. Urząd przeprowadzi postępowanie administracyjne i ustali, czy osoba opuściła nieruchomość, w której jest zameldowana. Jeżeli tak – wyda decyzję o jej wymeldowaniu. |
Tryb odwoławczy |
Nie przysługuje |
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego |
Wymagane wnioski i dokumenty |
1) Formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” 2) Dokument tożsamości tj. dowód osobisty albo paszport, 3) Dokument, który potwierdza uprawnienie do działania w imieniu innej osoby (np. pełnomocnictwo lub dokument, który potwierdza, że jest Pani/Pan opiekunem prawnym lub faktycznym - jeżeli zgłasza Pani/Pan wymeldowanie w imieniu innej osoby. 4) Dokument tożsamości pełnomocnika (jeżeli sprawa załatwiana jest przez pełnomocnika) |
Informacje dodatkowe |
Brak |
WYMELDOWANIE Z POBYTU CZASOWEGO
Komórka odpowiedzialna |
Samodzielne stanowisko ds. ewidencji ludności i wojskowych bud. A, pok. 7 (parter) |
Miejsce składania dokumentów |
Urząd Miasta w Tuszynie bud. A, pok. 1 ul. Piotrkowska 2/4 95-080 Tuszyn |
Kto może wystąpić z wnioskiem |
Każdy, kto jest zameldowany na pobyt czasowy i wyprowadza się z tego miejsca przed upływem czasu, na jaki był tam zameldowany. Może Pani/Pan wymeldować się również przez pełnomocnika. Pełnomocnictwa może Pani/Pan udzielić wyłącznie na piśmie. Nie musi iść Pni/Pan po nie do notariusza. Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny wymeldowują z pobytu czasowego osoby, które: - nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat), - mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat). Jeśli opuści Pani/Pan miejsce pobytu czasowego i się Pani/Pan nie wymelduje – zostanie Pani/Pan automatycznie wymeldowany z dniem upływu pobytu czasowego zameldowania. Może Pani/Pan również zostać wymeldowany w drodze decyzji administracyjnej. Jeśli zgłosi Pani/Pan zgon w urzędzie stanu cywilnego – osoba zmarła zostanie automatycznie wymeldowana. Nie musi Pani/Pan oddzielnie zgłaszać wymeldowania tej osoby. |
Godziny przyjmowania petentów |
poniedziałek 7:30 - 15:30 wtorek 7:30 - 17:00 środa 7:30 - 15:30 czwartek 7:30 - 15:30 piątek 7:30 - 14:00 |
Opłaty |
Brak |
Termin i sposób załatwienia sprawy |
Najpóźniej w dniu, w którym wyprowadza się Pani/Pan z miejsca zameldowania na pobyt czasowy. Może Pani/Pan wymeldować się podczas meldowania w nowym miejscu pobytu stałego lub czasowego. Urzędnik zamelduje Panią/Pana wtedy w nowym miejscu i automatycznie wymelduje z poprzedniego. Ma Pani/Pan 2 możliwości. Może Pani/Pan się wymeldować w urzędzie gminy, na terenie której ma Pani/Pan meldunek na pobyt czasowy lub będzie Pani/Pan meldować się na pobyt stały lub czasowy – jeśli chce Pani/Pan wymeldować się z dotychczasowego miejsca pobytu jednocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu pobytu. Problem z wymeldowaniem : Może zdarzyć się, że osoba zameldowana w nieruchomości, której jest Pani/Pan właścicielem lub posiada Pani/Pan do niej inny tytuł prawny do lokalu, opuściła miejsce pobytu, jednak się nie wymeldowała. Co może Pani/Pan zrobić ? - Należy poinformować o tym na piśmie urząd gminy, na terenie którego położona jest nieruchomość. - Należy okazać w urzędzie dokument, który potwierdza Pani/Pana tytuł prawny do lokalu, np. wypis z księgi wieczystej, umowę cywilno-prawną, decyzję administracyjną lub orzeczenie sądu. Urząd przeprowadzi postępowanie administracyjne i ustali, czy osoba opuściła nieruchomość, w której jest zameldowana. Jeżeli tak – wyda decyzję o jej wymeldowaniu. |
Tryb odwoławczy |
Nie przysługuje |
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego. |
Wymagane wnioski i dokumenty |
1) Formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego” 2) Dokument tożsamości tj. dowód osobisty albo paszport, 3) Dokument, który potwierdza uprawnienie do działania w imieniu innej osoby (np. pełnomocnictwo lub dokument, który potwierdza, że jest Pani/Pan opiekunem prawnym lub faktycznym - jeżeli zgłasza Pani/Pan wymeldowanie w imieniu innej osoby. 4) Dokument tożsamości pełnomocnika (jeżeli sprawa załatwiana jest przez pełnomocnika) |
Informacje dodatkowe |
Brak |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Anetta Malicka Data wytworzenia:
28 gru 2021
Osoba dodająca informacje
Kamil Gorzkiewicz Data publikacji:
28 gru 2021, godz. 10:56
Osoba aktualizująca informacje
Kamil Gorzkiewicz Data aktualizacji:
19 wrz 2023, godz. 11:09