Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Tuszyn

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego

WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO

Komórka odpowiedzialna

Samodzielne stanowisko ds. ewidencji ludności i wojskowych

bud. A, pok. 7 (parter)

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta w Tuszynie

bud. A, pok. 1

ul. Piotrkowska 2/4

95-080 Tuszyn

Kto może wystąpić z wnioskiem 

1) Każdy, kto jest zameldowany na pobyt stały i wyprowadza się z tego miejsca.

2) Pełnomocnik (na podstawie pełnomocnictwa sporządzonego wyłącznie na piśmie)

3) Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny wymeldowują z pobytu stałego osoby, które:

- nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat),

- mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat).

Godziny przyjmowania petentów

poniedziałek  7:30 - 15:30

wtorek 7:30 - 17:00

środa 7:30 - 15:30

czwartek  7:30 - 15:30

piątek 7:30 - 14:00

Opłaty

Brak

Termin i sposób załatwienia sprawy

Najpóźniej w dniu, w którym wyprowadza się Pani/Pana z miejsca zameldowania na pobyt stały. Może Pani/Pan zrobić to podczas meldowania się w nowym miejscu pobytu stałego albo czasowego. Urzędnik zamelduje Panią/Pana w nowym miejscu i automatycznie wymelduje z poprzedniego. 

Ma Pani/Pan 2 możliwości. Może Pani/Pan się wymeldować w urzędzie gminy, na terenie której:

- ma Pani/Pan meldunek na pobyt stały lub będzie Pani/Pan meldować się na pobyt stały lub czasowy – jeśli chce Pani/Pan wymeldować się z dotychczasowego miejsca pobytu jednocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu pobytu. 

Problem z wymeldowaniem :

Może zdarzyć się, że osoba zameldowana w nieruchomości, której jest Pani/Pan właścicielem lub posiada Pani/Pan do niej inny tytuł prawny do lokalu, opuściła miejsce pobytu, jednak się nie wymeldowała.

Co może Pani/Pan zrobić ?

- Należy poinformować o tym na piśmie urząd gminy, na terenie którego położona jest nieruchomość.

- Należy okazać w urzędzie dokument, który potwierdza Pani/Pana tytuł prawny do lokalu, np. wypis z księgi wieczystej, umowę cywilno-prawną, decyzję administracyjną lub orzeczenie sądu.

Urząd przeprowadzi postępowanie administracyjne i ustali, czy osoba opuściła nieruchomość, w której jest zameldowana. Jeżeli tak – wyda decyzję o jej wymeldowaniu.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego

Wymagane wnioski i dokumenty

1) Formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”

2) Dokument tożsamości tj. dowód osobisty albo paszport,

3) Dokument, który potwierdza uprawnienie do działania w imieniu innej osoby (np. pełnomocnictwo lub dokument, który potwierdza, że jest Pani/Pan opiekunem prawnym lub faktycznym - jeżeli zgłasza Pani/Pan wymeldowanie w imieniu innej osoby.

4) Dokument tożsamości pełnomocnika (jeżeli sprawa załatwiana jest przez pełnomocnika)

Informacje dodatkowe

Brak

 

WYMELDOWANIE Z POBYTU CZASOWEGO

Komórka odpowiedzialna

Samodzielne stanowisko ds. ewidencji ludności i wojskowych

bud. A, pok. 7 (parter)

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta w Tuszynie

bud. A, pok. 1

ul. Piotrkowska 2/4

95-080 Tuszyn

Kto może wystąpić z wnioskiem 

Każdy, kto jest zameldowany na pobyt czasowy i wyprowadza się z tego miejsca przed upływem czasu, na jaki był tam zameldowany. Może Pani/Pan wymeldować się również przez pełnomocnika. Pełnomocnictwa może Pani/Pan udzielić wyłącznie na piśmie. Nie musi iść Pni/Pan po nie do notariusza.

Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny wymeldowują z pobytu czasowego osoby, które:

- nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat),

- mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat).

Jeśli opuści Pani/Pan miejsce pobytu czasowego i się Pani/Pan nie wymelduje – zostanie Pani/Pan automatycznie wymeldowany z dniem upływu pobytu czasowego zameldowania. Może Pani/Pan również zostać wymeldowany w drodze decyzji administracyjnej.

Jeśli zgłosi Pani/Pan zgon w urzędzie stanu cywilnego – osoba zmarła zostanie automatycznie wymeldowana. Nie musi Pani/Pan oddzielnie zgłaszać wymeldowania tej osoby.

Godziny przyjmowania petentów

poniedziałek  7:30 - 15:30

wtorek 7:30 - 17:00

środa 7:30 - 15:30

czwartek  7:30 - 15:30

piątek 7:30 - 14:00

Opłaty

Brak

Termin i sposób załatwienia sprawy

Najpóźniej w dniu, w którym wyprowadza się Pani/Pan z miejsca zameldowania na pobyt czasowy. Może Pani/Pan wymeldować się podczas meldowania w nowym miejscu pobytu stałego lub czasowego. Urzędnik zamelduje Panią/Pana wtedy w nowym miejscu i automatycznie wymelduje z poprzedniego.

Ma Pani/Pan 2 możliwości. Może Pani/Pan się wymeldować w urzędzie gminy, na terenie której ma Pani/Pan meldunek na pobyt czasowy lub będzie Pani/Pan meldować się na pobyt stały lub czasowy – jeśli chce Pani/Pan wymeldować się z dotychczasowego miejsca pobytu jednocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu pobytu. 

Problem z wymeldowaniem :

Może zdarzyć się, że osoba zameldowana w nieruchomości, której jest Pani/Pan właścicielem lub posiada Pani/Pan do niej inny tytuł prawny do lokalu, opuściła miejsce pobytu, jednak się nie wymeldowała.

Co może Pani/Pan zrobić ?

- Należy poinformować o tym na piśmie urząd gminy, na terenie którego położona jest nieruchomość.

- Należy okazać w urzędzie dokument, który potwierdza Pani/Pana tytuł prawny do lokalu, np. wypis z księgi wieczystej, umowę cywilno-prawną, decyzję administracyjną lub orzeczenie sądu.

Urząd przeprowadzi postępowanie administracyjne i ustali, czy osoba opuściła nieruchomość, w której jest zameldowana. Jeżeli tak – wyda decyzję o jej wymeldowaniu.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.

Wymagane wnioski i dokumenty

1) Formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”

2) Dokument tożsamości tj. dowód osobisty albo paszport,

3) Dokument, który potwierdza uprawnienie do działania w imieniu innej osoby (np. pełnomocnictwo lub dokument, który potwierdza, że jest Pani/Pan opiekunem prawnym lub faktycznym - jeżeli zgłasza Pani/Pan wymeldowanie w imieniu innej osoby.

4) Dokument tożsamości pełnomocnika (jeżeli sprawa załatwiana jest przez pełnomocnika)

Informacje dodatkowe

Brak


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anetta Malicka

Data wytworzenia:
28 gru 2021

Osoba dodająca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data publikacji:
28 gru 2021, godz. 10:56

Osoba aktualizująca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data aktualizacji:
19 wrz 2023, godz. 11:09