Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Tuszyn

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Wpis do rejestru wyborców

Komórka odpowiedzialna

Samodzielne stanowisko ds. ewidencji ludności i wojskowych

bud. A, pok. 7 (parter)

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta w Tuszynie

bud. A, pok. 1

ul. Piotrkowska 2/4

95-080 Tuszyn

Kto może wystąpić z wnioskiem 

Każdy, kto spełnia dwa poniższe warunki:

1) Zamieszkał na stałe w innej gminie niż ta, w której jest zameldowany albo nigdzie nie jest zameldowany, ale stale przebywa na terenie danej gminy.

2) Może głosować, czyli ma co najmniej 18 lat oraz posiada prawa wyborcze.

Prawa wyborcze to prawa, dzięki którym może Pani/Pan głosować w wyborach (prawo czynne)  lub startować w wyborach jako kandydat (prawo bierne).

Jeśli ma Pani/Pan skończone 18 lat i ma Pani/Pan polskie obywatelstwo (albo obywatelstwo kraju członkowskiego Unii Europejskiej) — ma Pani/Pan czynne prawo wyborcze.

Wyjątek stanowią osoby, które sąd pozbawił praw wyborczych lub są ubezwłasnowolnione.

Godziny przyjmowania petentów

poniedziałek  7:30 - 15:30

wtorek 7:30 - 17:00

środa 7:30 - 15:30

czwartek  7:30 - 15:30

piątek 7:30 - 14:00

Opłaty

Brak

Termin i sposób załatwienia sprawy

Należy wypełnić wniosek i deklarację a następnie złożyć dokumenty w urzędzie.

Decyzję o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców urząd podejmie w ciągu 5 dni od złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy

Urzędnik może odmówić wpisania Pani/Pana do rejestru wyborców – jeśli uzna, że nie mieszka Pani/Pan tam, gdzie Pani/Pan deklaruje. Dostanie Pani/Pan wtedy pisemną odmowę. W takiej sytuacji może Pani/Pan złożyć skargę. Należy ją napisać samodzielnie, zaadresować do sądu rejonowego i złożyć u Burmistrza Miasta Tuszyna. Ma Pani/Pan na to 3 dni od otrzymania odmowy. Urząd jak najszybciej przekaże skargę do sądu, który ma 3 dni na wydanie postanowienia. Od postanowienia sądu nie przysługuje odwołanie.

Podstawa prawna

Ustawa z dn. 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy 

Wymagane wnioski i dokumenty

1) Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców wraz z deklaracją

2) Dokument tożsamości oraz jego kopię np. dowód osobisty lub paszport.

Urzędnik może poprosić o pokazanie dodatkowego dokumentu, który potwierdzi, że mieszka Pani/Pan w tej gminie. Takim dokumentem jest np.: umowa najmu mieszkania; rachunek za prąd, na którym są Pani/Pana dane; oświadczenie właściciela lub najemcy mieszkania, w którym Pani/Pan mieszka.

Informacje dodatkowe

Szczegółowe informacje dostępne są pod linkiem https://obywatel.gov.pl/zaswiadczenia-i-odpisy/wpisz-sie-do-rejestru-wyborcow?beta=false#scenariusz-w-urzedzie


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anetta Malicka

Data wytworzenia:
28 gru 2021

Osoba dodająca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data publikacji:
28 gru 2021, godz. 10:58

Osoba aktualizująca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data aktualizacji:
19 wrz 2023, godz. 11:43