Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Tuszyn

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Nadanie numeru PESEL – usługa dla obywateli polskich

Komórka odpowiedzialna

Samodzielne stanowisko ds. ewidencji ludności i wojskowych

bud. A, pok. 7 (parter)

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta w Tuszynie

bud. A, pok. 1

ul. Piotrkowska 2/4

95-080 Tuszyn

Kto może wystąpić z wnioskiem 

Numer PESEL jest nadawany z urzędu przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.

Nadanie numeru PESEL następuje automatycznie po wykonaniu obowiązku meldunkowego a w przypadku noworodków (urodzonych na terytorium RP) po rejestracji w Urzędzie Stanu Cywilnego; obywatelom polskim zamieszkującym na terytorium RP oraz poza granicami RP w związku z ubieganiem się o polski dokument tożsamości.

Numer PESEL może być również nadany osobom, które są obowiązane do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów (na ich wniosek).

 

Godziny przyjmowania petentów

poniedziałek  7:30 - 15:30

wtorek 7:30 - 17:00

środa 7:30 - 15:30

czwartek  7:30 - 15:30

piątek 7:30 - 14:00

Opłaty

Niezwłocznie

Termin i sposób załatwienia sprawy

Gdzie można odebrać :

W urzędzie, w którym składa Pani/Pan wniosek o dowód osobisty lub paszport,

jeśli numer PESEL jest Pani/Panu potrzebny w innym celu, niż do wyrobienia dowodu osobistego lub paszportu:

- odbierze go Pani/Pan w urzędzie gminy właściwym dla miejsca zameldowania (gminy, na terenie której Pani/Pan mieszka),

- w urzędzie gminy, na terenie której jest siedziba Pani/Pana pracodawcy (w przypadku braku miejsca zameldowania)

- w urzędzie dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego Warszawy (jeśli Pani/Pan nie pracuje albo Pani/Pana pracodawca ma siedzibę za granicą Polski )

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia  4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL

Wymagane wnioski i dokumenty

Jeśli numer PESEL jest Pani/Panu potrzebny, bo chce Pani/Pan otrzymać dowód osobisty lub paszport – nie musi Pani/Pan przygotowywać specjalnych dokumentów. Numer PESEL dostanie Pani/Pan automatycznie, gdy będzie Pani/Pan składać wniosek o dowód osobisty lub paszport.

Jeśli numer PESEL jest Pani/Panu potrzebny w innym celu, nalezy przygotować :

1) Wniosek o nadanie numeru PESEL 

2) Dokument, który potwierdzi Pani/Pana tożsamość i inne dane, które wpisze Pani/Pan we wniosku.

We wniosku musi Pan/Pani wpisać faktyczną podstawę prawną, z której wynika obowiązek posiadania numeru PESEL. Jeśli jakiś urząd (na przykład ZUS czy Urząd Skarbowy) wymaga podania numeru PESEL, to powinien wskazać Pani/Panu również przepis prawa, z którego wynika obowiązek posiadania tego numeru.

Jeśli wniosek będzie zawierać braki, to urząd gminy wezwie Panią/Pana do ich poprawienia. Jeśli wniosek nie będzie spełniać wymogów urzędowych, to urząd go nie rozpatrzy. 

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych

Informacje dodatkowe

Szczegółowe informacje dostępne są pod linkiem https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-numer-pesel-dla-obywateli-polskich


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anetta Malicka

Data wytworzenia:
28 gru 2021

Osoba dodająca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data publikacji:
28 gru 2021, godz. 09:39

Osoba aktualizująca informacje

Kamil Gorzkiewicz

Data aktualizacji:
19 wrz 2023, godz. 10:40