Sporządzenie aktu zgonu
Komórka odpowiedzialna |
Urząd Stanu Cywilnego w Tuszynie bud. A, pok. 7 (parter) |
Miejsce składania dokumentów |
Urząd Miasta w Tuszynie bud. A, pok. 1 ul. Piotrkowska 2/4 95-080 Tuszyn |
Kto może wystąpić z wnioskiem |
Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności: 1) małżonek lub dzieci zmarłego 2) najbliżsi krewni lub powinowaci 3) pełnomocnik. Pełnomocnik dołącza do kompletu dokumentów oryginał lub urzędowo potwierdzony odpis pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo musi wskazywać kto, kogo, do jakiej czynności upoważnia, a ponadto musi być zaopatrzone w datę i podpis mocodawcy. |
Godziny przyjmowania petentów |
poniedziałek 7:30 - 15:30 wtorek 7:30 - 17:00 środa 7:30 - 15:30 czwartek 7:30 - 15:30 piątek 7:30 - 14:00 |
Uwagi |
Brak |
Opłaty |
0 zł - sporządzenie aktu zgonu oraz odpis skrócony aktu zgonu wydawany po rejestracji. 17 zł - złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia podlega opłacie skarbowej 0 zł - złożenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. |
Termin i sposób załatwienia sprawy |
Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie we właściwym USC karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu. Rejestracja zgonu nie wymagająca postępowania wyjaśniającego następuje od razu. Czynności rejestracji trwają ok. 30 minut. Na potwierdzenie dokonania rejestracji wnioskodawca otrzymuje odpis skrócony aktu zgonu. |
Tryb odwoławczy |
Nie przysługuje |
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego. Ustawa z dnia 25 lutego 1964r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy. Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych |
Wymagane wnioski i dokumenty |
1) Karta zgonu składająca się z trzech odrębnych częsci, każda część podstęplowana przez podmiot wydający kartę zgonu np. szpital, przychodnia zdrowia i podpisana przez osobę uprawnioną do wydania karty zgonu (podpis i stempel)
2) Dowód osobisty osoby zmarłej oraz dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon 3) Paszport osoby zmarłej (jeśli był ważny w chwili zgonu) 4) Oryginał lub urzędowo potwierdzony odpis pełnomocnictwa (jeśli osoba obowiązana do zgłoszenia zgonu działa przez pełnomocnika) 5) Oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej lub wydruk przelewu bankowego ( w przypadku wydania dodatkowych odpisów aktów zgonu) |
Informacje dodatkowe |
Szczegółowe informacje dot. sposobu załatwienia sprawy dostępne są pod linkiem https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zgon |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Grażyna Laciborowska Data wytworzenia:
28 gru 2021
Osoba dodająca informacje
Kamil Gorzkiewicz Data publikacji:
28 gru 2021, godz. 09:46
Osoba aktualizująca informacje
Kamil Gorzkiewicz Data aktualizacji:
14 lut 2024, godz. 09:56